De geliefde discipel - Beth Moore

Na 53 dagen gelezen te hebben in het boek 'De geliefde discipel' - 90 dagen in de voetsporen van Johannes -  van Beth Moore, kan ik inmiddels wel zeggen dat dit boek zeer de moeite waard is om te lezen! Elke dag zie ik ernaar uit om weer een stukje verder te gaan op ontdekkingsreis door het leven van Johannes.

Johannes, de jongste apostel van Jezus, is met recht een van de meest fascinerende personen uit de Bijbel. Hij schreef het evangelie dat door velen als favoriet wordt beschouwd. Hij deed dat anoniem en hij noemde zich alleen maar 'de leerling van wie Jezus hield'.
Het leven van de apostel Johannes bevat ongelooflijke momenten van dapperheid en grootse gebeurtenissen. Hij was als enige van de twaalf discipelen aanwezig bij de kruisiging en hij was de ontvanger van de openbaring(en) die het sluitstuk van de Bijbel vormen.

In het dagboek laat de schrijfster zien dat niet alleen Johannes, maar ook jij en ik een geliefde van God zijn. Geweldig om te lezen én te weten!
Het is een bemoedigend boek waar je, op meerdere gebieden, veel van leert. Het boek is bedoeld om te lezen als dagboek maar ik gebruik het bij mijn Stille tijd. Elk hoofdstuk bevat een treffend Bijbelgedeelte, een overdenking en een afsluitend gebed.
Van harte aanbevolen!

"Liefde is belangrijker dan ambitie; het liefhebben van Jezus en het geliefd worden door Hem zijn veel belangrijker dan wat de wereld te bieden heeft" - B. Moore


Reacties

  1. die boeken zijn mooi net als de studies. Ik heb dat dagboek met Paulus van haar en ik doe de studie God op Zijn woord vertrouwen. Echt prachtig.

    De nieuwe studie Boven Jezelf Uit is ook mooi. Gaat over de vruchten van de Heilige Geest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iets van Beth Moore gelezen, vraag me niet waarom. Ik heb nog een boekenbon.... hup, op naar de winkel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het dagboek over het leven van David van haar gebruikt. Ik ben er zelf erg tevreden over.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.