Gods borduurwerk


Zowel in het boek 'Ik geef om jou' als in het boek 'De stille jaren van Corrie ten Boom' werd hetzelfde gedicht over Gods borduurwerk aangehaald. Het trof me...
Corrie ten Boom schrijft:
'Mijn leven is een weefsel
tussen mijn God en mij.
Niet ik kies uit de kleuren;
heel doelbewust werkt Hij.
Soms weeft Hij er verdriet in
en ik, door onverstand,
vergeet; Hij ziet de boven-
en ik de onderkant.

'Als 't weefgetouw zal rusten
en de spoel niet meer schiet om,
zal God het doek ontvouwen
en verklaart Hij het 'waarom'.
Hoe nodig donk're draden
zijn in des Wevers hand
naast goud- en zilverdraden.
Zó komt zijn plan tot stand'.

In het boek 'Ik geef om jou' wordt het als volgt omschreven:

Het gaat vaak niet zoals wij willen,
we begrijpen niet dat het zo moet,
we kunnen niet altijd zeggen,
wat God doet, ja dat is goed.

We kunnen niet begrijpen
dat God alles overziet.
Wij zien slechts ons eigen deel,
ons eigen leed, meer zien we niet.

God ziet van het borduurwerk
ook de bovenkant.
Wij zien slechts draden en knopen
dus alleen de onderkant.
God houdt heel het borduurwerk
veilig in zijn hand.
Hij weet hoe het worden moet
Hij ziet de boven- én onderkant.

Al struikel je over draden
en gaat het niet zoals je wil,
vertrouw toch maar op God de Vader
zijn weefgetouw staat nooit stil!

- Auteur onbekend

Reacties

  1. Mooi ja, die woorden van corrie ten Boom. Dank je wel voor het delen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit gedicht heb ik vaker gehoord en gelezen. Het blijft aanspreken. Des te meer als ik met naald en draad creatief alles aan elkaar probeer te krijgen.
    http://creativeworship-workshop.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie gedicht. Zij heeft ook zoveel meegemaakt hè? je proeft levenswijsheid en liefde voor God.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit gedicht zocht ik en vond het hier. Bedankt Wendy!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.