Christenen zijn als mest

De afgelopen weken heb ik het boek 'Te gekke liefde' van Francis Chan diverse keren aangehaald op dit weblog. Afgelopen week heb ik het uitgelezen en het heeft me zeer aangesproken. Het is een boek dat je hoofdstuk voor hoofdstuk langzaam moet lezen en tot je door moet laten dringen. Wanneer je begrijpt wat hij bedoelt te zeggen kan het wel eens grote gevolgen hebben voor je leven als christen...

"Ik heb dit boek geschreven omdat veel van wat we zeggen niet overeenkomt met hoe we leven. We zeggen dingen als: 'Ik doe alles door Christus die mij kracht geeft'. En 'Vertrouw op de Heer met heel je hart '. Vervolgens leven we en maken we plannen alsof we niet geloven dat God zelfs maar bestaat. We proberen ons leven zo in te richten dat alles mooi zal zijn, zelfs al maken we God niet zichtbaar. Maar echt geloof betekent dat je niets achterhoudt. Het betekent dat je alle hoop stelt op Gods trouw en beloften.
Een vriend van mij zei eens dat christenen zijn als mest: verspreid ze en ze zorgen ervoor dat alles beter groeit, maar als je ze op een grote hoop laat liggen, dan gaan ze vreselijk stinken. Wie van de twee ben jij? Ben jij iemand die stinkt, om wie mensen met een wijde boog heen lopen? Of ben jij iemand die God genoeg vertrouwt om jou te laten verspreiden - of dat nou betekent dat je buiten je normale groep van christenvrienden gaat, materieel gezien meer gaat geven, of je tijd gebruikt om anderen te dienen?"


Reacties

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.